Перамога супрацоўнікаў факультэта арганізацыі здаровага ладу жыцця ў Міжнародным конкурсе навуковых прац «Актуальныя пытанні адаптыўнай фізічнай культуры», Курск, 2021

Віншуем магістранта выпуску 2020 Цяляк Крысціну Сяргееўну і яе навуковага кіраўніка, загадчыка кафедры агульнай і клінічнай медыцыны, к.м.н., дацэнта Шабека Людмілу Леанідаўну з перамогай у Міжнародным конкурсе навуковых прац «Актуальныя пытанні адаптыўнай фізічнай культуры» 2021, які праводзіцца Курскім дзяржаўным універсітэтам (г. Курск, Расійская Федэрацыя). Навуковая праца на тэму «Развіццё каардынацыйных здольнасцяў у дзяцей школьнага ўзросту з парушэннем слыху з улікам іх псіхафізіялагічных асаблівасцяў» удастоена Дыплома першай ступені.

 Паталогія слыху, якая з'яўляецца распаўсюджанай прычынай інвалідызацыі і зніжэння якасці жыцця, уяўляе сабой шматгранную сацыяльназначную праблему не толькі ў Рэспубліцы Беларусь, але і ў свеце. Нягледзячы на ​​дасягнутыя значныя поспехі ў барацьбе з гэтай хваробай, пошук шляхоў, спосабаў, сродкаў і метадаў для развіцця рухальных уменняў і навыкаў у працэсе фізічнага выхавання з'яўляецца актуальнай задачай, а прымяненне інавацыйных метадаў у развіцці рухальна-каардынацыйных здольнасцяў у дзяцей з парушэннем слыху ўяўляе важны навуковы інтарэс. Вынікі сапраўднай працы пашыраюць уяўленні пра асаблівасці арганізацыі сэнсарных сістэм, лабільнасці нервовых працэсаў і кампенсаторных магчымасцяў арганізма дзяцей з парушэннем слыху. Атрыманыя дадзеныя дапаўняюць навуковыя звесткі аб адаптацыі глухіх і навучэнцаў , якія слаба чуюць з улікам іх функцыянальнага стану, саматычнага тыпу і варыянту біялагічнага развіцця, гендэрных адрозненняў. Выяўленыя асаблівасці функцыянавання сэнсарных сістэм і механізмаў адаптацыі дзяцей 10-11 гадоў з парушэннем слыху паглыбляюць навуковыя веды ў галіне ўзроставай фізіялогіі і могуць выкарыстоўвацца для правядзення далейшых даследаванняў па дадзенай праблеме. Распрацаваная методыка ацэнкі паказчыкаў каардынацыйных здольнасцей дзяцей з парушэннем слыху 10-11 гадоў з дапамогай баланс-трэнінгу дае нам падставу для пашырэння навуковых уяўленняў аб метадах і сродках развіцця каардынацыі.

​​​​​​​