Арганізацыя полікультурнага выхавання студэнтаў у сучаснай ВНУ

Рэспубліка Беларусь мае сталыя традыцыі навучання замежных студэнтаў. У Палескім дзяржаўным універсітэце, як і ў іншых ВНУ нашай краіны, назапашаны дастатковы вопыт, распрацаваны спецыялізаваныя методыкі, створана адпаведная кадравая база. На дзённай форме навучання факультэта эканомікі і фінансаў сёння навучаецца 12 замежных студэнтаў.

У шматнацыянальным соцыуме, якім з'яўляецца студэнцкае асяроддзе Палескага дзяржаўнага ўніверсітэта, важнасць выхавання ў духу сяброўства, цярпімасці і ўзаемаразумення людзей розных нацыянальнасцяў вельмі актуальная.

Мэтай полікультурнага выхавання ва ўніверсітэце з'яўляецца ўхіленне супярэчнасцяў паміж сістэмамі і нормамі выхавання дамінантных нацый і этнічных меншасцяў, фарміраванне пазіцый і ўсталёвак, якія спрыяюць талерантнаму ўспрыманню і ўзаемадзеянню прадстаўнікоў розных этнічных груп. Яно мяркуе адаптацыю этнічных груп сябар да сябра, абуджэнне цікавасці да іншай культуры.

Так у рамках выхавання талерантных якасцей асобы стала арганізацыя цыкла заняткаў у групе 18 Ф-1, па дысцыпліне "Фінансавае планаванне і прагназаванне" і "Кіраванне фінансамі", якія праводзяцца дацэнтам, кандыдатам эканамічных навук, дацэнтам кафедры фінансавага менеджменту Бухцік Марынай Ігараўнай.

На 4 курсе ў групе 18 Ф-1 навучаецца два студэнты-замежнікі, Авезгелдыеў Шатлык (Рэспубліка Туркменістан) і Міраў Мухамадшарыф (Рэспубліка Таджыкістан).

У рамках курсаў студэнты пазнаёмілі групу з асноўнымі напрамкамі развіцця эканомік Рэспублікі Туркменістан і Таджыкістан:

-разгледзелі макраэканамічныя паказчыкі развіцця эканомік 2-х краін за апошнія гады, падрабязна ахарактарызавалі мінеральна-сыравінныя базы;

-даследавалі паказчыкі нараджальнасці і смяротнасці, шчыльнасць насельніцтва, узровень заработнай платы ў разрэзе галін народнай гаспадаркі;

- прааналізавалі дынаміку інвестыцый у асноўны капітал у разрэзе галін;

-прадставілі паказчыкі развіцця сельскай гаспадаркі з указаннем аб'ёмаў вытворчасці найбольш важных відаў прадукцыі, даследавалі знешнегандлёвы абарот, з указаннем краін, на якія прыпадае найбольшы аб'ём экспарту і імпарту, і груп тавараў, якія пераважаюць у знешнім гандлі з гэтымі краінамі;

-зрабілі ацэнку фінансавага стану Туркменскіх і Таджыкскіх прадпрыемстваў;

-па выніках заняткаў напісалі і апублікавалі навуковыя артыкулы.

У выніку заняткаў удалося пашырыць інфармацыйную прастору этнічнай скіраванасці і ўздзейнічаць на кагнітыўны аспект этнічнасці, сфарміраваць студэнцкі актыў, здольны прапагандаваць і ўвасабляць на практыцы ідэі талерантных паводзін.